Faciliteter på Uldum Højskole

Uldum højskole set fra luften

Vi har 7.000 kvm bygninger, 80.000 kvm grund og masser af muligheder for at lave god højskole.

Værelserne på højskolen

Vi har fire typer af værelser til vores højskoleelever:
1. Enkeltværelser med toilet og bad på gangen
2. Enkeltværelser med eget bad og toilet
3. Dobbeltværelser med eget bad og toilet
4. Tremandsværelser med eget bad og toilet

Idrætshal

Højskolens idrætshal færdigbygget i 2024 . Der rummer 1000 kvm. hal, et stort fitnessrum og et nyt undervisningslokale til højskolen.

Svømmehallen

Svømmehallen er et stort aktiv på højskolen.

Den er 25 m. lang med 3 baner og 1- og 2-meter vippe. I svømmehallen undervises bl.a. i svømningtræning og aqua sport og aqua fitness

Desuden åbner vi svømmehallen for højskoleeleverne ca en time om dagen.

Beachvolleybanerne

Vi har fire beachvolleybaner på højskolens område, så der er alle muligheder for bold og leg – både i idrætsfagene og udenfor timerne.

Fitnessrum

Vores styrketræningsrum ligger sammen med vores idrætshal på højskolen. Højskoleeleverne har adgang til rummet døgnet rundt.

Caféen

Cafeen bruger vi i weekenden på højskolen. Her er fester, koncerter, åben scene, pool, bar osv. Et udvalg bestående af elever og lærere styrer det hele og sørger for indkøb, arrangementer, barvagter osv.

Teatersalen

I højskolens egen teatersal er der plads til teater og koncerter. Både med vores egene højskoleelever og med folk der besøger højskolen.

Kor

Vi har på højskolen et stort korrum med fantastisk akustik.

Spisesalen

Spisesalen ligger der hvor den oprindelige højskolebygning blev bygget i 1852. Vi spiser varm mad til middag på de lange højskoleophold og vores køkken er kendt for at lave lækker og varieret mad.
Vi bruger også Spisesalen til møder og andre fællesarrangementer på højskolen.

Foredragssalen

Vores foredragsal kalder vi Store Skolestue og er en af de ældste bygninger på højskolen.

Her starter vi dagen med morgensamling kl. 8.15. Salen brugers også i mange andre sammenhænge – foredrag, koncerter, undervisning, film og andet.

Havestuen

Vores opholdsrum med masser af plads til afslapning og hygge for vores højskoleelever.

Kreative værksteder – beklædning, læder

I højskolens “tårn” har vi vores værksted for beklædning og læder.

Kreative værksteder – smykkeværksted

Her laver højskoleeleverne smykker.  Det er også muligt at bruge værkstedet i fritiden  det gælder for øvrigt  også de andre værksteder på højskolen.

Kreative værksteder – keramik

I kælderen på højskolen har vi et stort keramikværksted  med mulighed for oat lave keramik på mange forskellige måder.

Kreative værksteder – billedværksted

Lær forskellige teknikker i højskolens billedværksted.

Musiklokale

Vi har et dejligt musiklokale der ligger for sig selv på højskolens grund. Her er god plads og masser af instrumenter. Kan du ikke få nok musik i vores musikfag så kan lokalet bruges frit af vores højskoleelever, når der ikke er undervisning.

Udendørs

Udendørs er der masser af plads at boltre sig på. Vi har fx vores egen kælkebakke, boldbaner, stor have, baner til beachsport, bålplads, shelter og meget mere.